Op deze pagina vind u veel gestelde vragen over een storing van uw alarmsysteem en hoe u deze kunt verhelpen.

11 JAAR ERVARING

IN BEDRIJFSBEVEILIGING

LANDELIJKE DEKKING

MET LOKALE MONTEURS

TECHNISCHE DIENST

DIE 24/7 KLAARSTAAT

KOOP OF LEASE

MET 3 JAAR GARANTIE

FAQ: Veelgestelde alarmsysteem vragen.

Wat te doen bij een geen door melding naar meldkamer.(oversein storing)

Er zijn verschillende redenen voor een oversein storing:

1. Uw telecomprovider heeft een storing gehad
2. U bent overgestapt van (telecom) provider. Het alarmsysteem is niet meer juist aangesloten.
3. Stroomstoring op het modem

Een dergelijke melding is gemakkelijk zelf op te lossen door een alarm te maken naar de meldkamer.

a. Meldkamer inlichten dat u een alarm test uitvoert. (Gebruik hiervoor uw pas of wachtwoord)
b. Maak een alarm door middel van een Paniek alarm of schakel het systeem in en wacht 2 minuten. Open daarna een deur waar een magneet contact op is geplaatst. Laat de sirene minimaal 1 minuut afgaan. Schakel daarna het alarm uit met uw code. (Bij sommige systemen moet u 2 maal uw code gebruiken. 1 maal voor het luid alarm uitschakelen en de 2de maal de reset melding)
c. Meldkamer bellen of er een melding is binnen gekomen. Bij een positief antwoord is het systeem klaar voor gebruik.

Wanneer de test is mislukt ligt de oorzaak bij de aansluiting van de provider. Bent u overgestapt van provider? Kijkt u dan bij overstappen

Wat te doen als u gaat overstappen naar een nieuwe internet provider.

Wanneer u overweegt om over te stappen naar een nieuwe aanbieder voor internet en telefonie zijn er een aantal zaken om mee rekening te houden voor uw beveiligingssysteem.

  1. Is uw alarmsysteem aangesloten op de telefonie en u wilt deze opzeggen dan moet uw alarmsysteem aangesloten worden op een internet aansluiting. Hiervoor heeft u een IP module nodig. Deze zorgt ervoor dat de alarmmeldingen via het internet worden verstuurt naar de meldkamer.
    Hieraan zitten kosten verbonden. (Ip module en installatiekosten). Vraag hiervoor een vrijblijvende offerte aan.
  2. Uw alarmsysteem is al verbonden via het internet met de meldkamer echter u neemt een nieuwe provider. In deze situatie moet u de (internet) kabel van het alarmsysteem omzetten in uw nieuwe modem/router van de nieuwe provider. volg daarna de test “oversein storing”

Hoe kunt u het alarm van uw alarmsysteem resetten.

Het resetten van een een alarm is per systeem verschillend. Hierbij enkele manieren om een alarm te resetten:

  1. Reset het alarm d.m.v. de code. Vaak gevolgd door een uitschakel knop. (M, Vinkje, Slotje open, etc.)
  2. Sommige alarmsystemen blijft de melding op het scherm staan. (waar het alarm zich heeft voor gedaan). Deze melding dient te worden gereset om het systeem weer te kunnen inschakelen. Deze reset verschilt per systeem. (Nogmaals code+M, Vinkje, Slotje open) Lees hiervoor de instructies in uw handleiding.

Helpdesk / Support

bereikbaar 24/7

Tel: 0518 – 438 428

[ARForms id=106]